האחת בשבילי

1016-2

גופיות תרגול היו אחת הסיבות שלי לפתח בגדים ליוגה. באנג׳לי יש כבר 71 גזרות שונות לגופיות , אבל ישנן כמה שאני תמיד אוהבת לחזור ולייצר אותן. היו לי דרישות מוגזמות ובכל זאת היה כמעט בלתי אפשרי עבורי למצוא גופיה לתרגול כמו שאני צריכה.

כזאת שתהיה עשויה מכותנה, אבל עם קצת לייקרה שתחזיק במידה.

כזאת שתהיה מספיק ארוכה ולא תעלה מעל המכנסיים עם כל הרמת ידיים.

כזאת שתהיה נשית ומחמיאה אבל גם לא תחשוף מה שלא צריך ולא יהיה צורך להתעסק איתה תוך כדיי תנוחות.

כזאת שהסרט שלה מציץ מתחת לחולצה הוא דקיק ויפה ונותן עוד מקום למשחק צבעוני בין שכבות הבגדים.

כזאת היא 1016 ( הזדמנות לגילוי נאות כל הדגמים של אנג׳לי ממוספרים וכולנו מכירות את כל המס׳ בעל-פה, לפחות את רובם).

היא הגופיה המושלמת, אין לה עיצוב מתוחכם ואין בה שום בשורה.
אבל בשבילי היא בדיוק מה שאני צריכה.

תמיד בתוך כל קטלוג שאני שולחת ללקוחות בחו״ל אני מנסה לתת לה כבוד וכל שנה איכשהוא היא נשארת רק על גבי הנייר.

אז החורף היא חזרה בצניעותה המדויקת בשלושה צבעים חורפיים.

מזמינה אותך לספר לנו מי הגופיה של אנג׳לי שאהובה עליך
שלחי תמונה ותכנסי להגרלת הגופיות שלנו….

(גילי)

בטעות יסודו

guruji-portrait

כבר שבועיים ומשהו שהספר גורוג׳י – דיוקנו של סרי ק. פאטהבי ג׳ויס מבעד לעיני תלמידיו מלווה אותי בדרכי אל השינה. אין מרגיע, מאלף ומצחיק ממנו. יש בו עדויות חיות ומרנינות מפיהם של טובי המורים המערביים שמלמדים אשטנגה יוגה על אודות האיש שלימד אותם את השיטה ועל הדרכים השונות שבהם למדו אותה ממנו. כל מפגש יחיד ומיוחד ועם זאת מתוך כולם עולה דיוקן חם, מלבב ומעורר חדווה של הגורו שאינו עוד איתנו. מבדר לקרוא על מצעד החיגרים בימים ההם במייסור, שהיה עושה דרכו לארוחת הבוקר, זה מחזיק ברך וזה כתף וכולם נאנקים. מרתק להבחין בפרשנויות השונות לשיטת האימון המשותפת ומרגש לאשש, יחד עם כל דובר ודובר, את המהות של האימון בשיטת האשטנגה יוגה. במחצית הספר מבשר נורמן אלן, האמריקאי הראשון שלמד אצל המאסטר במייסור, שהמוטו המצוטט הכי הרבה מפי המורה ״90 אחוז אימון ואחוז אחד של תיאוריה״ בטעות יסודו. ״הוא נהג לומר, ״ כך אלן, ״ואני הייתי הראשון ששמע את זה, '99 אחוז זיעה ואחוז אחד תיאוריה׳״. אחוז אחד של תיאוריה, מבהיר בהמשך אלן, הוא בפועל ״המון תיאוריה״. ואתה חייב לדעת חלק ממנה כדי שיהיה לך אימון ״שנועל אותך לתוך תבנית  ומשמעת שקוראות אותך אל תשומת לבך״. (נילי)